Мета курсу – ввести студентство в русло еколінгвістичного підходу до вивчення мови. Курс складається із трьох тематичних блоків. Перший присвячено мовному розмаїттю у світі. У ньому разом із Девідом Кристалом зосередимося на чинниках, які сприяють розвитку і поширенню одних мов, а натомість загрожують існуванню інших мов або ж навіть спричиняють їх загибель. Чи міжнародні мови становлять загрозу для мовного розмаїття у світі? Чи існує досі сербохорватська мова? Завдяки чому у ХХ сторіччі вдалося відродити іврит, перетворивши його з літургійної, писемної мови на державну мову? Під час курсу з’ясуємо відповіді на ці та низку нагальних питань еколінгвістики. Зокрема, з Атласом загрожених мов ЮНЕСКО здійснимо уявну навколосвітню мандрівку мовно найбагатшими куточками нашої планети (Азія і Тихий океан, Африка, Індонезія, Папуа Нова Ґвінея та Америка). Озброєні цими знаннями, спробуємо свіжим поглядом оцінити мовні ситуації в країнах Європи, зокрема і в Україні. У межах цього блоку можливі відвідини Лінгвістичного музею в Києві.

Другий блок курсу буде присвячено штучним і сконструйованим мовам. У ньому разом із Умберто Еко спробуємо з’ясувати, чому есперанто все ж не стала універсальною мовою. У межах цього блоку студентство матиме змогу працювати у групах над проміжними дослідницькими проектами, зокрема, зможе дослідити вигадані мови Середземя в романах Толкіна ГобітВолодар перснів; дотракійську мову у Грі престолів Джорджа Мартіна; новомову в романі 1984” Джорджа Орвела; надсад у творі Ентоні Берджеса "Механічний апельсин" або ж кетський діалект англійської мови в романі Рассела Гобана "Рідлі Вокер".

Третій блок буде присвячено питанням мовної політики, мовних контактів і мовного планування. Завдяки здобутим знанням та розглянутим прикладам мовного активізму на завершення курсу студентство матиме змогу розробити власні еколінгвістичні проекти.



Філософія – це прозріння в те, що є - так ще зовсім недавно підсумував тисячолітні традиції людської думки Мартин Гайдеггер. Тому під час наших зустрічей ми постараємося заглянути в те, що нас оточує як в матеріальному так і в духовному вимірі. Ми говоритимемо не так про філософію, науку чи культуру по окремо, як про їхній синтез та про сутність речей та ідей, що в них відображені.

Ми ж спробуємо зрозуміти що відбувається з сучасним світом, куди він рухатиметься найближчим часом. Адже цей час і складе ваше особисте майбутнє життя.

Ми будемо говорити про науку без формул та про культуру без визначень, але разом з тим досягаючи їх засадничого розуміння. Це будуть цікаві розповіді про розвиток наукових учень та пригоди гуманітарних ідей у сучасному світі. Це будуть дослідження феноменів культури. Ми поєднаємо в одному курсі науку та культуру, тобто возз’єднаємо те, що за останні століття було помилково роз’єднано і через що так страждає сучасна цивілізація. Спробуємо охопити найцікавішу фізику у її космологічному та атомарному вимірах, біологію у її щойно усвідомлюваній незбагненності, філологію в її текстових іграх, кінематограф як задзеркалля реальності. Спробуємо почути сучасні діалоги богослов'я та фізики, психології та етики. Зрозуміти що таке вічність з точки зору науки, філософії та богослов'я.


Програма вибіркової навчальної дисципліни «Вступ до історії мистецтва» презентує інформацію, яка стосується вибраних, найбільш відомих мистецьких пам’яткок, датованих часом від періоду пізнього палеоліту до Високого Відродження – тобто, від печерних розписів Альтаміри до фресок Сикстинської капели. Подається також короткий огляд методології та етапів розвитку історії мистецтва як академічної науки.