Сучасна соціологія перебуває у стані гуманізації, що знаходить свій вираз у популяризації позиції щодо нездатності макросоціологічних теорій адекватно і повно пояснити людську природу соціальних процесів та явищ. Тому соціологи переорієнтовуються на мікрорівень аналізу, де індивід виступає у якості представника соціального типу і головного об’єкту дослідження. Його суб’єктивне бачення, сенси, почуття та їх адекватна інтерпретація усе це можна дослідити лише посередництвом якісних методів. Крім того, якісні методи є невід’ємною складовою досліджень, оскільки допомагають зібрати базову інформацію для розробки валідного інструментарію кількісних досліджень та допрацювати (прояснити) їх результати. Тому, даний курс є необхідною складовою освітньої програми соціолога.

 

Курс складається із двох частин. Перша включає у себе три основні блоки: Теоретико-методологічні засади якісних методів дослідження; основні методи та методики збору соціологічної інформації та основні засади проектування та реалізації якісного соціологічного дослідження (на прикладі глибинних чи сфокусованих інтерв’ю). Дана частина орієнтована на формування у студента навичок з проектування і організації якісного соціологічного дослідження. Друга частина курсу теж включає три розділи: первинні обробка та опис матеріалів якісного дослідження; методи аналізу текстів; підготовка звіту якісного соціологічного дослідження. Тож дана частина курсу орієнтована на формування навичок обробки, аналізу та представлення даних якісного соціологічного дослідження.

 

Особливістю курсу є його максимальна практична орієнтованість та комплексність. Фактично за його результатами випускник спроможний реалізувати якісне дослідження від початку до кінця. Він буде ознайомлений не лише із теорією та методологією дослідження, але й з його менеджментом. Не лише вмітиме інтерпретувати результати, але й ефектно їх представляти.

 

Загальний обсяг дисципліни складає шість залікових кредитів (180 годин), що об’єднує всі види навчальної діяльності студента: аудиторні заняття (104 години), самостійна робота (76 годин), контрольні заходи (модульний контроль, залік, іспит).