ПРО КУРС
Курс "Філософські тексти" побудований довкола ключових текстів та понять європейської філософської думки від Платона до сучасності. Студенти матимуть нагоду познайомитися з ідеями античного ідеалізму та стоїцизму, середньовічної релігійної філософії, основами раціональної філософії Нового часу та доволі широкою палітрою сучасної філософії - від екзистенціалізму до аналітичної традиції.
Завдання курсу:
- прочитати та дослідити зміст основоположних для європейської історії та культури філософських текстів
- оволодіти філософською понятійною лексикою
- розвивати творче та критичне мислення
- розвивати та скріплювати навики академічного письма
- Teacher: Yakymets Nataliya
- Teacher: Ковальчук Юлія
Навчальні плани освітніх програм "Artes Liberales: Історія", "Artes Liberales: Культурологія" та "Artes Liberales: Філологія" передбачають для студентів 2 курсів вказаних програм вивчення дисциплін вільного вибору з пропозиції Artes Liberales (ДВВ AL):
- один ДВВ AL (обсягом 3 кредити ECTS) - у 1 (осінньому) семестрі та
- один ДВВ AL (обсягом 3 кредити ECTS) - у 2 (весняному) семестрі.
На цій сторінці студенти 1 курсів бакалаврських програм Гуманітарного факультету "Artes Liberales: Історія", "Artes Liberales: Культурологія" та "Artes Liberales: Філологія" мають нагоду ознайомитися із пропозицією ДВВ AL для вибору та вивчення на 2 курсі у 2024/25 навчальному році.
- Teacher: Maletska Olga
- Teacher: Ilnytskyi Danylo
- Teacher: Bieliavtseva Olga
- Teacher: Сливинський Остап
- Teacher: Філоненко Софія
- Teacher: Polyuha Svitlana
- Teacher: Філоненко Софія
- Teacher: Borodin Kseniya
- Teacher: Багнюк Наталія
- Teacher: Редько Євген
Історії фотографії – курс лекцій з історії фотографічного мистецтва від перших експериментів у 1820-х роках до сьогодні. Що таке фотографія? Художній засіб, технологія, культурна практика, соціальний інструмент? Історія фотографії позбавлена єдності, тому в рамках курсу пропонується розглянути багато історій фотографії, акцентуючи увагу на окремих зображеннях та їхніх авторках. Курс пропонує своєрідну подорож у часі, мета якої спробувати окреслити роль, яку фотографія відіграє в нашому житті. Курс включатиме зустрічі з фотографами та фотографинями, відвідування фотовиставок. Окрім знайомства з історією фотографії, курс передбачає набуття практичних навичок, які готують до творчої роботи.
Завдання курсу:
- навчити дивитися на фотографічні зображення в перспективі історії фотографії;
- залучити до відвідування фотовиставок, дискусій з сучасними фотографами, роботі в групах;
- навчитись “читати” фотографію, поняття “конструювання” образу;
- розвинути навички вербалізувати власне бачення, аналізувати контекст та викладати думки;
- рефлексувати та проблематизувати фотографію як культурну практику.
Мета та цілі курсу
- мета курсу - дослідити явище фотографії як мистецьку форму, технологію та соціокультурну практику;
- ознайомитись з теорією та критикою фотографії;
- окреслити зміни, які фотографія принесла в культуру та історію інших видів мистецтва;
- навчитися аналізувати зображення та інтерпретувати фотографії;
- спробувати сконструювати розповідь за допомогою фотографічних зображень.
Формат навчання: 2 год в тиждень; 30 год аудиторних (10 лекцій, 5 семінарів), 90 самостійних (відвідування виставок, участь у дискусіях з запрошеними дослідниками та дослідницями).
Список джерел:
- Джеффрі Бетчен. Зародження фотографії
- Сьюзен Зонтаг. Про фотографію
- Ролан Барт. Камера Люсіда
- Джон Тегг. Тягар Репрезентації
- Джордж Бейкер. Розширене поле фотографії
- Анрі-Картьє Брессон. Інтерв’ю та розмови (1951-1998)
- Онлайн-курс Seeing Through Photographs (https://www.coursera.org/learn/photography)
- Онлайн-курс Др. Богдана Шумиловича "Як розуміти і читати візуальні медіа?" (https://edu.lvivcenter.org/courses/how-to-read-visual-culture/)
- Цикл лекцій “Історії фотографії” Олександра Кущенко ( )
- Teacher: Кущенко Олександра
Пропонований курс дає можливість отримати базові знання про особливості, функції, різновиди, основні періоди розвитку театрального мистецтва. Звертатимемось до найважливіших текстів про/для театру, до сучасного театрального словникарства. Дискутуватимемо про те, чим театр є сьогодні, актуалізуватимемо вже набутий особистий глядацький досвід слухачів та розширюватимемо його, переглядаючи та обговорюючи нові вистави й мистецькі події. Окреме місце у навчанні посідають питання практичного характеру, ознайомлення зі специфікою театрально-виробничого процесу, різними театральними професіями та головними засадами аналізу театральної вистави.
У центрі уваги перебуватимуть соціокультурний феномен театрального мистецтва, теоретичні й практичні аспекти драматургії, театру, перформатики, актуальний театральний процес.
- Teacher: Роса-Лаврентій Софія
Пропонований
курс дає можливість познайомитись із
дослідним феноменом, який постав на перетині культурології, соціальної
антропології, інтелектуальної історії, біографістики, соціальної психології та
низки наук про людину й суспільство. Усі
вони намагаються з'ясувати, чому з’являються і ким стають «гидкі каченята», в
чому сила «відкритого суспільства», чому «свободу неможливо симулювати» і чому
«аніж скаржитися на темряву, краще запалити свічку». Єретики і мученики за віру, диваки і аутсайдери, політв’язні і в’язні сумління, ще багато різних
проявів нонконформізму як способу самовираження перебуватимуть у центрі нашої
конверсації. В центрі
уваги будуть також актуальні дослідницькі підходи до аналізу суспільних
процесів довкола феномену інакшості, місця іншування в культурі та ролі
«дисидентів» у творенні сучасного і майбутнього.
- Teacher: Павлишин Андрій
Ми не знаємо достеменно, яке майбутнє відкриється нашим випускникам, адже невизначеність стає питомою рисою сучасної життєвої ситуації. Тим ціннішими у швидкозмінному глобалізованому світі стають навики, які допомагають доучуватися і переучуватися, розв'язувати проблеми, переконливо комунікувати свої ідеї, інтуїції та почуття, зберігати оригінальність та свіжість погляду, підвищувати власну кваліфікацію, думати про своє думання, ставити перед собою велику мету і осягати її крок за кроком. Усе це і називається творчим і критичним мисленням.
Творче і критичне мислення не є вродженими навиками, їх також непросто засвоїти в "непрямий" спосіб. Дослідження свідчать, що менше половини дорослого населення планети вміють сфокусовано спостерігати за процесом і результатами свого мислення, додумати ідею чи пояснити, як саме їм вдалося розв'язати певну задачу.
На щастя, критичного мислення можна навчати і навчитися. Тому у вашій університетській програмі є цей курс. Він допоможе вам стати ще успішнішими й осмисленішими у вашому навчанні.
- Teacher: Rutar Khrystyna
- Teacher: Starovoyt Iryna
- Teacher: Кравченко Марія
- Teacher: Haleta Olena
- Teacher: Kuzemska-Danylyuk Maryana
- Teacher: Pivtorak Yuliya
- Teacher: Moskalets Vladyslava
- Teacher: Zadunajski Vadym
- Teacher: Chuma Bohdan
- Teacher: Holovatch Ulana
- Teacher: Kovalchuk Natalia
- Teacher: Pytlovana Liliia
- Teacher: Vira Orysya
- Teacher: Yasinovskyi Andrii
- Teacher: Zazuliak Yuriy
- Teacher: Zhuk Ihor
- Teacher: Almes Ivan
- Teacher: Dzhedzhora Olena
- Teacher: Hrytsak Yaroslav
- Teacher: Sklokin Volodymyr
- Teacher: Stefaniv Vasyl